800 grader



Är det rekordkallt? Det måste väl vara det? Det är så kallt att det knappt är skönt att gå ute när det är sol och fint väder. Ville nästan gråta idag påväg till skolan idag. Jag hade sovit dåligt, eller egetligen inte, jag hade bara som vanligt lagt mig försent efter att tagit sömntabletter. Som straff vaknar jag med huvudverk och ser ut som jag har dött. Jag blir försenade på väg till bussen. Springer upp för backen med all fart och möter plötsligt en riktigt fruktansvärd kall vintervind. Motvind, så stark så att man inte kan andas du vet. Då ville jag verkligen gråta av ilska.

"FYFAN VAD KALLT DET ÄR!!!" "FITTA VAD KALLT DET ÄR!"
Detta måste var de frasar jag använt mig mest av denna vintern, utan tvekan.

Längtar tills jag får dricka öl på masthuggsberget i solen med Brian och Gustav igen.


Tryggheten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0